9.Sınıf
9.Sınıf Matematik
- 191
9.Sınıf İngilizce
- 12
9.Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi
- 31
9.Sınıf Fizik
- 133
9.Sınıf Kimya
- 213
9.Sınıf Biyoloji
- 174
9.Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı
- 185
9.Sınıf Tarih
- 136
9.Sınıf Coğrafya
- 154
9.Sınıf Dil Anlatım
- 28
9.Sınıf Başarısını Artırmanın Yolları, Ders Testleri
9.Sınıf Başarısını
Artırmanın Yolları
Lise hayatına güzel bir başlangıç yapabilmek için 9. Sınıf başarısını artırmanın yolları
kullanılmalıdır. 9. Sınıfta verilen derslerin her biri öğrencinin ilerideki
eğitim hayatını şekillendirmesine fayda sağlayacaktır. 9.Sınıfta alan yoktur.
Liseye giden bütün 9.sınıf öğrencilerinin hepsi seçmeli dersler dışında aynı
dersleri alır. Bunun nedeni öğrencilerin sayısal, sözel, dil ve eşit ağırlık
alanlarına olan ilgilerini belirlemeleridir.
Alan belirlemenin dışında üniversite sınavları
düşünüldüğünden dolayı da böyle bir uygulama vardır. Liseye başlayan öğrenciler
okul başarısının yanında üniversite sınavlarını da düşünmeye başlarlar.
Üniversite sınavında başarılı olabilmek için 9. Sınıf ders testleri eksiksiz olarak çözülmelidir. Hiçbir dersten
eksik konu kalmamalıdır. 9’dan başlayarak son sınıfa kadar hassas çalışma
yürütenler istedikleri üniversiteyi kazanır.
Üniversite
Hayallerinizi Belirleyin
Hedef belirleme başarıyı etkileyen etkenlerin başında gelir.
Hedefi olmayan bir gemiye rüzgarın yardım edemediği bir dünyada hedefi olmayan
öğrenci çalışmakta zorlanır. 9. Sınıf
başarısını artırmanın yolları için öncelikle hedefteki meslek
belirlenmelidir. Mesleği icra edebilmek için hangi bölümlerin okunması
gerektiği araştırılmalıdır. Bölüm belirleme beraberinde alan seçimini
getirecektir. Bütün seçimler çalışma ile hedefe varabilir.
Üniversite sınavları iki basamaklı olarak yapılır. Birinci
basamak TYT yani Temel Yetenek Testidir. Temel Yetenek Testi dersleri ve soru
sayıları;
·
Türkçe 40 soru
·
Sosyal Bilimler 40 soru
·
Fen Bilimleri 40 soru
·
Matematik 40 soru
TYT’de çıkacak olan soruların büyük bir kısmı 9. Sınıftan
gelmektedir. 9. Sınıf ders testleri
ile TYT sınavından yüksek netler çıkarmak mümkün olur.
Teknoloji
Kullanımının Ayarlanması
Teknoloji, günümüzün avantajıdır. Fakat yanlış kullanımlar
nedeniyle dezavantaja dönüşebilir. Eski sistemde öğrenciler konu anlatımlarını
sadece sınıfta öğretmenlerinden dinleyebilirdi. Test olarak basılmış
kaynaklardaki soruları çözebilirdi. Gelişen teknoloji sayesinde nerdeyse her
öğrencinin akıllı telefonu ve interneti var. Eğitim sitelerine rahatça
girilebilmektedir. Sitelerdeki konu anlatımları dinlenebilir. Böylece konularda
eksik kalan ve anlaşılmayan yerlerin anlaşılması sağlanabilir.
Sitelerde her derse ve her konuya ait sayısız test
bulunabilir. Kaynak bulmakta ve tedarik etmekte zorlananlar için çok büyük bir
avantajdır. Soruların cevaplarına anında ulaşabilmek de işi
kolaylaştırmaktadır. Teknolojinin dezavantaj olması yanlış kullanımdan
kaynaklıdır. Lise 1 öğrencilerinin bazıları oyun ve sosyal medyaya fazla kapıp
ders çalışmayı ihmal etmektedir. Teknoloji kullanımının kısıtlanması başarıyı
artıracaktır.
Çalışma Ortamının
Hazırlanması
Ders çalışma konusunda dirayetli olanlar her şartta ve her
durumda çalışabilir. Zaten sorun olan çalışmakta zorlananlar ve başarısı düşük
olanlarda. Başarısı düşük olanları yükseltebilmek için öğrenciye uygun ortam
hazırlanmalıdır. Dersin çalışılacağı mekanın sıcaklığının ne çok yüksek ne de
düşük olmalıdır. Orta sıcaklık idealdir. Işığın direk göze girmemesine dikkat
edilmelidir.
Ortam düzenli olarak havalandırılmalıdır. Havalandırılmayan
ortamda hava ağırlaşır. Çocuk çalışmayıp uyuma moduna girer. Masanın üzerinde
dikkati dağıtacak resim, belge, oyuncak veya obje olmamalıdır. Bilgisayar,
tablet veya telefon tarzındaki dijitaller ders çalışma sırasında odada
bulunmamalıdır. Dijitaller içindeki oyunlar veya uygulamalar kafanın
dağılmasına neden olabilir. Dersi alelacele bitirip oynayama geçmek
isteyenlerden başarı beklemek hayal olur.
Öğrenci Veli ve
Öğretmen
9. Sınıf öğrencileri çocuk ile genç arasında ergenlik
dönemlerindedir. Ergenlik döneminde olan bazı öğrencilerin başarısını
sağlayabilmek biraz zorlu olabilir. Sorunları olan öğrenciler ilk aşamada
problemlerini aşmalıdır. Problemlerin aşılmasının ardından çalışma ve başarı
gelecektir. Çocuğum liseye geldi artık kendi çalışır diye düşünen veliler hata
ederler.
İlk ve ortaokulda çalışma sistemini oturtan ve
sorumluluklarının farkında olanlar lisede düzenli çalışırlar. Veli, öğrenci ve
öğretmenin yapacağı işbirliğiyle yapılacak planla hareket edilerek 9. Sınıf başarısının artırmanın yolları
belirlenir. Öğrencin destek alması gereken noktalar uzmanlar tarafından
belirlenerek çözüme kavuşturulmalıdır. Başarıyı öğrencinin istemesi için her
türlü yardım veli ve öğretmenler tarafından sağlanmalıdır.